.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنج مشکل جديد براي رئيس جمهور
تازه ترين تنگنايي که رئيس جمهور ايران در ان قرار گرفته مهمتر از مشکلات خارجي و قانونگذاري او است زيرا بطور مستقيم همه ايراني ها را تحت تاثير قرار داده و ان افزايش شديد قيمت برنج است که تقريبا از اواسط ماه مارس به سه برابر افزايش يافته است .

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران بدون شک نمي تواند از اين مسئله شکايت کند که چرا اين روزها مانند گذشته با شور و هيجان روبرو نيست.
خبرگزاري آلمان درابتدای گزارشی ازوضعیت اقتصادی ایران ومسئله افزایش قیمت برنج بانوشتن این مطلب میآورد: ايران درحال حاضر با تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد برسر فعاليت هاي هسته اي خود روبرو است ، عراق همسايه ايران ، تهران را به حمايت از شبه نظاميان مسلح شيعه در عراق متهم مي کند و غرب هر روز بيشتر و بيشتر درحال منزوي کردن جمهوري اسلامي است .
به گزارش البرز علاوه بر اين پيش بيني مي شود مجلس جديد در مقايسه با مجلس قبلي ، بيشتر از احمدي نژاد به ويژه برسر سياست هاي اقتصادي وي از او انتقاد کند.
تازه ترين تنگنايي که رئيس جمهور ايران در ان قرار گرفته مهمتر از مشکلات خارجي و قانونگذاري او است زيرا بطور مستقيم همه ايراني ها را تحت تاثير قرار داده و ان افزايش شديد قيمت برنج است که تقريبا از اواسط ماه مارس به سه برابر افزايش يافته است .
رضا صاحب سوپر مارکتي در شمال تهران گفت " واقعا نمي دانم اين مسئله را چگونه بايد براي مشتري هايم توضيح بدهم ؟ "
وي افزود قيمت برنج انقدر افزايش يافته که مردم عادي قادر به خريدن ان نيستند . انها فکر مي کنند من عامل افزايش قيمت برنج هستم .
در ايران غذا بدون برنج هيچ مفهومي ندارد و حتي نمي توان ان را يک غذاي واقعي تلقي کرد. اما افزايش نجومي قيمت برنج باعث شده است تا به تدريج تهيه اين نياز روزانه براي بسياري از ايراني ها غير ممکن شود.
پيش از سال جديد ايراني ( بيست و يکم مارس ) قيمت برنج هر کيلو بين پانزده تا هجده هزار ريال بود اما اين روزها به چهل تا پنجاه و پنج هزار ريال براي هر کيلو افزايش يافته است .
بنا به گفته برنج کاران ، افزايش قيمت برنج ناشي از خشکسالي هفته هاي اخير در استان هاي شمالي ايران است.
بااين حال يکي ديگر از دلايل افزايش قيمت برنج را مي توان مقرون به صرفه نبودن شاليزارهاي برنج و مجبور شدن برنج کاران به فروش زمين هاي کشاورزي خود و سرمايه گذاري در بازارهاي پرسودتر دانست.
اين در حالي است که سازمان کشت برنج ايران با رد خشکسالي در استان هاي شمالي ايران مي گويد برنجي که اکنون در بازار وجود دارد مربوط به پاييز گذشته است و تحولات اخير نمي تواند بر قيمت ان تاثير گذار باشد.
جمال عليزاده دبير اين سازمان مي گويد خشکسالي ، تعرفه هاي جديد يا افزايش جهاني قيمت برنج را مي توان دليلي براي افزايش قيمت برنج در اواخر امسال تلقي کرد و نه در حال حاضر .
دولت ايران محتکران را عامل افزايش قيمت برنج در بازار مي داند که سعي دارند با وارد کردن شوک رواني به بازار سود هنگفتي را به جيب بزنند.
يکي از اهداف اصلي احمدي نژاد مقابله با چيزي است که وي " مافياي بازار" ناميده است . او همچنين اين گروه را عامل افزايش نجومي قيمت ها مي داند که از سال دو هزار و پنج تاکنون سيصد درصد رشد داشته است.
احمدي نژاد همچنين محتکران را به تلاش براي اسيب رساندن به عملکرد دولت خود متهم مي کند .
هاله که يک خانه دار در تهران است مي گويد مافيا باشد يا نباشد ، دولت بايد اقدامي را در اين زمينه انجام دهد .
او مي گويد چگونه مي توانم بدون برنج غذا درست کنم ؟ همسرم و فرزندانم وقتي برنج در کنار غذا نباشد هيچ چيزي نمي خورند.
راديو دولتي ايران در تلاش براي کاهش نگراني هاي مردم از افزايش شديد قيمت برنج اعلام کرد هيچگونه کمبود برنج وجود ندارد و هيچ جاي نگراني نيست.
دولت شماره تلفن ويژه اي را در اختيار مردم قرار داده است تا تماس بگيرند و اندسته از سوپرمارکت داران را که برنج را با قيمت بالا مي فروشند معرفي کنند.
رضا که خود صاحب يک سوپر مارکت است گفت اين اقدام بي فايده است . عمده فروش ها درمورد قيمت برنج تصميم گيري مي کنند و ما نيز مي توانيم بخريم يا نخريم .
جايگزين برنج نان خواهد بود و اين درحالي است که قيمت نان نيز اخيرا افزايش يافته است اما برخلاف برنج ، دستکم خريد نان براي همه امکانپذير است .
علي که يک راننده تاکسي در تهران است گفت نان جايگزيني براي برنج نيست . زندگي بدون برنج مانند مرگ تدريجي است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.